Jaarlijks op 15 oktober is het de Wereld Handenwas Dag. Deze dag is door Unicef in het leven geroepen voor vergroten van het bewustzijn en begrip van het belang van handenwassen met zeep. Want handenwassen met zeep is een belangrijke manier om ziekten te voorkomen en levens te redden.
Sinds de uitbraak van Covid-19 is het goed wassen van je handen wassen met zeep nog belangrijker geworden, want op deze manier voorkom je de verspreiding van het virus via je handen. Maar ondanks dat we onze handen vaker wassen, doen we dit nog lang niet altijd goed genoeg.
Daarom zijn Palmolive en Unicura gezamenlijk een activatiecampagne gestart om ons hier bewuster van te maken. Een activatieteam gaat de straat op met onder andere een mobiele handenwas unit en een UV-lamp om de handen van voorbijgangers te testen. Vervolgens kunnen ze de handen wassen en wordt opnieuw met UV bekeken of ze schoon zijn. Handen niet goed gewassen? Dan wordt dit proces herhaald tot ze schoon zijn. Zo wordt op een educatieve manier een goede manier van handen wassen uitgelegd.
Opvallers zal deze fieldmarketing campagne uitvoeren. De designers van MixCom hebben de aankleding en ondersteunende materialen voor deze actie ontwikkeld. Het omvat een korte digitale animatie van 10 seconden voor toepassing in digitale mupi’s en puischermen in etalages van Albert Heijn, de aankleding van de mobiele handenwas unit en aanvullende materialen zoals een buikbak, de prullenbakken en flyers.
Door middel van een grote visual wordt de aandacht gevestigd op de plekken die veelal gemist worden tijdens het wassen van je handen. Én wordt natuurlijk uitgelegd hoe je je handen wel goed kan wassen met zeep. Zodat we samen de wereld een stukje bewuster kunnen maken.
Sparren?
Meer weten over onze creativiteit en technische kennis? Neem dan contact op met Jörgen Korthagen.