Iedereen strooit zout over z’n eitjes. Terwijl Herbamare juist wil dat wij dat niet doen; dit merk wil dat we eerst nadenken over zout. Maar hoe laat je iemand in de supermarkt nadenken over zijn zoutaankoop? Met een infographic die opvalt, informeert en charmeert. Wij maakten deze infographic voor A.Vogel Herbamare.
A.Vogel Herbamare zout wordt gewonnen in de Zuid-Franse Camargue en wordt middels een ambachtelijk proces verrijkt met vers geoogste kruiden uit de Elzas. Die geeft de producten van Herbamare een unieke smaak. Maar consumenten hebben een eigenschap die het lastig maakt om zo’n verhaal te vertellen: consumenten hebben haast. En consumenten in de supermarkt hebben meer haast dan alle anderen.
Win tijd met infographic
Die consument neemt dus echt niet de tijd om een verhaal te lezen van duizenden woorden, waarin je uitlegt dat de samenstelling van de ingrediënten in het Herbamare-zout anders is, het productieproces wezenlijk verschilt en om die reden ook de smaak beter is. Hoe behoud je de aandacht van de lezer en krijg je de kans om het hele verhaal te vertellen? Met een infographic! Dit communicatiemiddel maakt het mogelijk om in één oogopslag hetzelfde verhaal vertellen in aanzienlijk minder tijd.
Van schets tot uitwerking
Om te voorkomen dat de klant alweer bij het volgende schap staat en de unieke positionering van A.Vogel Herbamare in het zoutschap te claimen, ontwikkelden we een infographic die het hele zout-verhaal en productieproces van Herbamare verteld. De stijl is illustratief opgezet als link naar het ambachtelijke proces. Het project is volledig van schets tot uitwerking uitgevoerd door designers. Helemaal leuk: de infographic werd bij het boodschappen doen uitgedeeld. En zo konden we zelf het resultaat bewonderen tijdens het boodschappen doen.
Sparren?
Meer weten over onze creativiteit en technische kennis? Bel of mail ons.