Hoe laat je consumenten naar de winkel rennen voor jouw product? Door een cross-category campagne te ontwikkelen, zoals wij deden voor Colgate-Palmolive. Het design-team was verantwoordelijk voor de realisatie van deze opvallende campagne.
De doelgroep bereiken, kan met een breed scala aan middelen. Deze middelen dienen hetzelfde doel: de doelgroep op de juiste wijze beïnvloeden. Zo bestond de cross-category campagne uit op maat gemaakt en elkaar versterkende elementen in print, instore en online. En zo was de uiteindelijke campagne van Colgate-Palmolive te zien via verschillende kanalen, waaronder alle Kruidvat winkels in Nederland.
Van creatie tot design
Met een campagne wil je de consument verrassen en enthousiasmeren. De middelen die zijn gekozen voor de campagne, zijn dan ook afgestemd op de doelgroep en het doel van de actie. Dit deden we in nauwe samenwerking met Colgate-Palmolive, om het meeste rendement uit de campagne te halen. En natuurlijk vroegen we onszelf ook af: zouden wij dit tof vinden om in de winkel tegen te komen? Het enige juiste antwoord is een volmondig ‘ja!’. Zo bracht een display dat we ontwierpen de campagne tot leven op de winkelvloer en wakkerden we online de interesse van de consument aan met campagnemateriaal. We ontzorgden van begin tot eind: van creatie en design tot productie en plaatsing in circa 900 winkels.
Kortingsactie
Hoe zag de campagne er uiteindelijk uit? De rode draad was een kortingsactie, waarbij consumenten bij aanschaf van drie Colgate-Palmolive producten het derde product gratis kregen. Daarnaast ontving de consument een unieke code om een gratis dinerjaarkaart aan te vragen. Dubbel voordeel dus!
Sparren?
Meer weten over onze creativiteit en technische kennis? Bel of mail ons.