In 2017 startte Medisch Spectrum Twente met een Publieksacademie. Voor deze informatieve lezingen ontwikkelden wij een mini-magazine, zodat de bezoekers op hun gemak alle informatie konden nalezen.
De Medische Publieksacademie Twente heeft een doel: het bevorderen van de gezondheid in de regio en patiënten, maar ook niet-patiënten kennis te laten maken met de zorg die in dit ziekenhuis wordt geboden. Om deze avonden extra daadkrachtig te maken, ontwikkelden de redacteuren en designers een informatief magazine.
Crossmediaal
MixCom ontwerpt, programmeert, bouwt, schrijft, fotografeert en filmt, het liefst allemaal tegelijk. Crossmediale toepassingen hebben doorgaans meer effect en bereik dan enkelvoudige. Het project dat wij voor de Publieksacademie van Medisch Spectrum Twente (MST) mochten uitvoeren is daarvan een fantastisch voorbeeld. Wij ontwikkelden content, die in print en digitale vorm verspreid zijn via de kanalen van MST en via onze eigen gezondheidsportals en tijdschriften.
Het magazine bestaat uit interviews met de sprekers – allemaal artsen – en een infographic rondom het thema. De uitdaging zit bij dit project in de rode draad: alle artsen hebben hun eigen verhaal, maar uiteindelijk is er een overkoepelend thema dat overal terugkomt. De verhalen vullen elkaar aan, zodat de bezoeker uiteindelijk een totaalbeeld krijgt van de zorg.
Uitverkocht
In 2017 hield MST vijf succesvolle publieksacademies en in 2018 vier. Allemaal over actuele, gezondheidsgerelateerde onderwerpen. De publieksacademies zijn stuk voor stuk uitverkocht en worden gemiddeld beoordeeld met een 8,5. Ook diverse media besteedden aandacht aan de thema’s van deze bijeenkomsten naar aanleiding van een persbericht, vooraankondiging, de avond zelf en/of het ondersteunende magazine.
Sparren?
Meer weten over onze creativiteit en technische kennis? Bel of mail ons.