Weerstand is elk jaar een hot item. Maar moet je meer slapen of beter eten? Voor het testen van je persoonlijke weerstand-barometer ontwikkelde MixCom Publish een unieke tool voor Etos; de weerstandstest. Een online test die laat zien wat je zwakke plekken zijn en wat je kunt doen om die weerstand te verbeteren.
Veel mensen willen echt wel sleutelen aan hun weerstand. Maar ze weten niet per se wat ze moeten doen. Meer slapen? Anders eten? Sporten? Euh … En: hoe staan we er eigenlijk voor qua weerstand? Die vragen waren het startpunt voor MixCom Publish om voor Etos de weerstandstest Skip de dip te ontwikkelen die je laten zien hoe sterk (of zwak!) jouw persoonlijke weerstand is. Compleet met rapportcijfers! De test was onderdeel van de ‘Voel je fit’-campagne van Etos die uitgerold werd op alle social-kanalen, websites en de folders van Etos.
Onderzoek en interviews
Ten grondslag aan de weerstandstest deden we een onderzoek op zowel kwantitatief als kwalitatief niveau. Het kwantitatieve onderzoek werd uitgevoerd door de redactie van MixCom Publish. Er werden artsen en deskundigen geïnterviewd over de valkuilen van onze weerstand; wat kun je vanuit medisch oogpunt het best doen om te sleutelen aan een ijzersterke weerstand?
Data omzetten
Voor het kwantitatieve deel werd bureau PanelWizard ingeschakeld: waar laat de gemiddelde Nederlander steken vallen als het aankomt op hun gezondheid? Al die data werd omgezet in een goede, concrete en praktisch tool die mensen konden uitvoeren op de smartphone, tablet of computer.
Interaction design
Naast het onderzoek en het ontwikkelen van de content verzorgden we ook de vormgeving en het interaction design van de online test. En zo ontstond een mooi, sprankelend kleurenpalet met out-of-the-box typografie. Deze goede en intensieve samenwerking tussen beide partijen leverde een prachtig resultaat op: de test werd door meer dan negentig procent van de gebruikers volledig afgemaakt.
Sparren?
Meer weten over onze creativiteit en technische kennis? Bel of mail ons.