Ziek worden en de hele dag op bed liggen met spierpijn, koorts … Bah! Om de kans op griep te verkleinen leverden we aan A.Vogel een infographic die in 6 stappen laat zien hoe je dit doet. Deze infographic zet de griepcampagne van A.Vogel in de kijker en stimuleert verkoop.
Wij zetten ons graag in om geproest, gesnotter en gebibber te voorkomen. Een goede infographic vertelt de boodschap in een paar beelden en woorden. In dit geval vertelt de infographic hoe je griep aan je voorbij kunt laten gaan.
Onderdeel van griepcampagne
Bij het maken van een goede infographic komt een hoop kijken. A.Vogel leverde data aan, die wij vervolgens hebben vertaald naar illustraties. Dat start met het maken van schetsen en vervolgens ontwikkelen we de juiste stijl (hoeveel kleuren? welk lettertype? wat voor illustraties?). Een infographic betekent complexe data ontrafelen, structureren en vervolgens helder weergeven. Het is precisiewerk! Als expert in het ontwikkelen van infographics is dat keer op keer een gaaf en uniek proces.
Veel informatie in één oogopslag
Een infographic maakt het mogelijk een grote hoeveelheid informatie aan mensen over te brengen zonder overkill. Dat lukt alleen door illustraties, tekst, grafieken, diagrammen en statistieken op een juiste manier te combineren. De griep-infographic voor A.Vogel is daarin geslaagd en wordt gebruikt als ondersteunend communicatiemiddel bij de griepcampagne. De infographic wordt online toegepast (website en social media) als wel in printvorm.
Sparren?
Meer weten over onze creativiteit en technische kennis? Bel of mail ons.