Hoe presenteer je onderzoeksresultaten zo dat ze blijven hangen? In een animatie! MixCom Design ontwikkelde voor John West, de grootste visconserven leverancier van Nederland, zo’n animatie. Op ludieke wijze worden hierin de bevindingen van hun consumentenonderzoek over vis uit blik getoond.
Voor bedrijven die consumptiegoederen verkopen, zoals tandpasta, deodorant of visconserven, zijn twee dingen heel belangrijk: voldoen aan de behoefte van de consument én ervoor zorgen dat de consument het product vindt. Analyses, informatie en grote rapporten proberen daarin de juiste weg te vinden. Maar, je maakt klanten niet blij met een dikke, papieren bundel aan cijfers. En daar komen animaties om de hoek kijken. Een animatie is namelijk het ideale middel om cijfers, beeld en tekst op een verrassende wijze te tonen.
MixCom heeft het onderzoek van John West omgezet in een verhaal en vervolgens doorvertaald in een storyboard met op maat gemaakte illustraties. De uiteindelijke animatie brengt de resultaten op dynamische wijze over door gebruik te maken van beeld én geluid. Ineens zijn complexe cijfers helemaal niet complex meer.
Sterke infographic
Met een team van designers en schrijvers, weet MixCom hoe je complexe informatie omzet naar een inhoudelijk sterke infographic of animatie. We ontwikkelen voor veel relaties visueel aantrekkelijk beeld in combinatie met creatieve beeldelementen en de juiste tekst. Complexe informatie over een proces wordt zo op eenvoudige wijze gecommuniceerd.
Sparren?
Wilt u uw klant of personeel op verrassende wijze instructies geven? Neem dan contact op met Jörgen Korthagen.