Voedend, glanzend en stralend … dat klinkt als shampoo! Als de shampoo dat belooft, moet de verpakking in de winkel ook glanzen en stralen. Om die reden kregen wij de opdracht om de verpakkingen van Palmolive Shampoos en Conditioners helemaal te voorzien van nieuwe jasjes.
De nieuwe identiteit van de verpakking past bij een A-merk als Palmolive: modern en voorzien van een premium uitstraling. Het redesign van MixCom Design is gebaseerd op de internationale lijn van Palmolive, maar heeft wel een duidelijk Nederlandse signatuur.
Grafische expertise
MixCom Design was van het begin tot het eind betrokken bij de ontwikkeling van deze nieuwe verpakkingslijn. Van het design tot het begeleiden van het drukprocedé. Een traject waarin we zowel onze grafische en technische expertise konden tonen.
De grafische expertise zat in de look-en-feel. Bovendien was het artwork complex om op te maken vanwege het drukproces. Het drukproces van een verpakking vraagt immers andere technische eisen dan een folder. Zo hebben we de kleuren en beelden moeten bewerken, zodat het op spiegel-etiketten kon worden gedrukt.
En als je dan in de winkel loopt en daar die verpakkingen ziet glanzen en stralen dan maakt dat trots!
Sparren?
Meer weten over onze creativiteit en technische kennis? Bel of mail ons.