Afgelopen zomer kregen wij van MIND het verzoek om campagnemateriaal voor het fondsenwervende evenement 'Last Man Standing' te ontwikkelen. Tijdens dit evenement halen honderden deelnemers geld op door op een paal te staan. Op deze manier MIND zoveel mogelijk aandacht vestigen op het belang van mentale gezondheid.
We hebben op korte termijn een nieuwe stijl mogen ontwikkelen voor de social media campagne ter promotie van het evenement. We konden gebruik maken van fotografie van eerdere edities en de (hoofd)locatie Muziekgebouw aan ’t IJ in Amsterdam. De campagne moest Kracht, Overwinning, Positiviteit en Doorzettingsvermogen uitstralen.
Nadat de eerste voorstellen waren doorgestuurd werd al snel duidelijk dat de hoeveelheid beelden kon worden uitgebreid met extra locaties. Naast Amsterdam moesten er ook afbeeldingen worden gemaakt voor de eventlocaties in Groningen, Utrecht en Nijmegen.
We hebben diverse social media uitingen gemaakt voor de campagnes op Facebook, LinkedIn en Instagram voorafgaand aan het event en voor de projectpagina’s en actiesite, Er zijn ook afbeeldingen gemaakt die deelnemers zélf via social media in konden zetten om zoveel mogelijk geld op te halen. Voor tijdens het event zijn daar nog diverse fysieke materialen, zoals banners, stoepborden, beachflags en flyers geleverd.
Opbrengst
30 oktober jl. was het fondsenwervende evenement ‘Last Man Standing’ van MIND, waarbij meer dan € 105.000,- is opgehaald voor dit goede doel. En voor 2022 kun je je al opgeven via deze link.
Opgeven voor 2022?
Kun je niet wachten om eerder geld te doneren of in te zamelen voor een mentaal gezonde samenleving? Doe dan mee aan de MIND Blue Monday Run op 17 januari 2022, aanmelden kan hier.
Sparren?
Meer weten over onze creativiteit en technische kennis? Neem dan contact op met Jörgen Korthagen.